Kako PropTech mijenja sektor nekretnina?
„Digitalna tehnologija pruža nove i uzbudljive mogućnosti za rast poslovanja kao i dodatnu vrijednost za klijente. Vrijeme je da sektor nekretnina dostigne promjene koje je tehnologija već donijela različitim industrijama. Moramo biti agilni i dinamični. "
Industrija nekretnina suočava se s novim tipom kupaca - generacijom Z koja je potpuno orijentirana na digitalna iskustva. Je li sektor nekretnina bio spreman za ovaj izazov?
Generacija Z će činiti oko 40% potrošača u svijetu do 2020. godine i ove informacije ne bi trebale biti zanemarene. Kada govorimo o sektoru nekretnina, ova generacija će tražiti radne i stambene prostore koji moraju zadovoljiti njihove potrebe, a do njih moramo doći mobilnim telefonima koji praktički nisu raspoloživi. Tehnologija praktično oblikuje njihov način života. Stoga će očekivati pametne kuće sa svim tehnološkim dostignućima, kao što su jednostavne operacije putem glasovnih ili dodirnih kontrola. Ne bi ga smio ometati um, niti da su pripadnici Z generacije visoko motivirani i poduzetnički orijentirani, što će vjerojatno dovesti do toga da postanu vlasnici imovine mnogo ranije od prethodne generacije, tisućljeća.
Također je potrebno imati na umu sve popularniji rad na udaljenosti i fleksibilnom radnom vremenu, koji je sve prisutniji u mlađim generacijama. Krajnji rezultat takvog razvoja je smanjenje potrebe za dugoročnim zakupom poslovnih prostora. Ako koriste urede za obavljanje svojih poslova, mogu dijeliti prostor ili se rotirati na postojećim pozicijama ili jednostavno završiti sve unutar određenog prostora otvorenog prostora. Stoga će fokus biti mali uredi, uz mogućnost povećanja postotka dodijeljenog prostora, uz manje troškove.
Kada govorimo o poslovnim prostorima, treba imati na umu da mlađe generacije ne žele trošiti previše vremena na posao. Naime, istraživanje koje je proveo Sveučilište u Michiganu pokazalo je da samo 60% 18-godišnjaka ima vozačku dozvolu, u usporedbi s 80% njih prije nekoliko desetljeća. Mladi će, dakle, nadoknaditi tu promjenu u stavu cijele generacije mijenjajući mjesto u kojem žive i često će mijenjati veličinu stambene jedinice kako bi bili bliže poslovnom području u kojem rade.
Imajući u vidu sve to, je li "lokacija, lokacija, lokacija" još uvijek najvažnije pravilo u sektoru nekretnina?
Stranica je još uvijek važna, ali ako želite biti na vrhu, morate razmotriti alternative kao što je prepoznavanje marke. Rješenja za suradnju kao što su Rent24 i WeWork već pružaju različite vrste digitalnog iskustva. Zakup poslovnog prostora gravitira poznatim imenima i sve se svodi na digitalnu vidljivost. To uključuje izvrsnu stranicu s istaknutim logotipom, prepoznatljivu shemu boja za vaš brand i atraktivne fotografije. Dobar sadržaj i dizajn zadržat će posjetitelje na vašoj web-lokaciji. Morate biti aktivni na društvenim mrežama kako biste iskoristili sve prednosti digitalnog marketinga, a sve s ciljem zapošljavanja potencijalnog klijenta i brzog privlačenja njegove pažnje.
Online Real Assets pokrenuo je platformu www.kancelarijainfo.rs koja je dio OfficeRentInfo grupe i prisutna je na nekoliko tržišta. Kakve promjene donosi?
Kancelarijainfo.rs je tržište digitalnih poslovnih prostora. Sadrži opsežan popis ureda, poslovnih zgrada, prostora za suradnju unutar kojih možete pronaći one koje odgovaraju vašim potrebama i proračunu.
Ako se koristi za izgradnju svijesti o brandu, digitalna ponuda vašeg prostora pružit će vam više interakcija od drugih vrsta oglašavanja. Digitalni oglasi na ovoj platformi ciljani su i prilagođeni populaciji koja je relevantna za vašu tvrtku. Digitalne komunikacije trebaju biti usmjerene prema kontinuiranoj prisutnosti, koja postaje prepoznatljiva za ciljnu skupinu.
Online Real Assets se udružio s Spaceflow platformom. Kako ova aplikacija pretvara zgradu u živi ekosustav i što ona nudi svojim korisnicima?
Danas, stanari žele vidjeti poslovni prostor ne samo kao proizvod, već i kao pružatelj određenih usluga. Sada kada stanari i stanari žele nova iskustva, agenti za nekretnine i vlasnici zgrada moraju poduzeti korake kako bi zadovoljili potrebe svojih klijenata. Ne radi se samo o potpisivanju ugovora o zakupu, već pružanju potpunog iskustva. Spaceflow korisnicima pruža mogućnost pružanja dodatnih usluga svojim stanarima, stanarima i slanje bitnih informacija koje su udaljene samo jedan klik od njih. Na taj se način stvara zajednica koja povezuje objekt s živim ekosustavom. Spaceflow je poput digitalnog portira. Kroz ovu aplikaciju korisnici mogu rezervirati sobu za sastanke, organizirati vožnju, pristupiti informacijama o objektu, naručiti obrok ili kavu iz obližnjeg restorana ili na drugi način sudjelovati u događajima u zajednici. Stvaranje zajednice je alat u kojem možete zadržati svoje stanare. Spaceflow pruža analitičke podatke koji su bitni za poboljšanje procesa upravljanja